Vandaag in P7 een debat met als thema ‘Preservation
of Bwindi Forest or not’. Spijtig genoeg
zijn er een aantal leerlingen die niet zijn komen opdagen. Schrik!
Leraar Alex hoopte op een enthousiast debat, maar
veel enthousiasme is er niet. Sommige van de kinderen komen naar voren met hun
argumenten, maar het is niet echt argumenteren dat ze doen. Ze proberen gewoon de punten te herhalen die
ze geleerd hebben in de klas. Als je dan
tegen argumenteert, dan krijg je geen antwoord.
Bijvoorbeeld; een argument was dat er in Bwindi Forest dieren leven
die de mensen op eten. Dus ik vraag, welke dieren. Het antwoord was:
leeuwen. En ik antwoord, er zijn geen
leeuwen in Bwindi Forest. De jongen
kijkt mij vragend aan, weet verder niet wat te antwoorden en keert terug naar
zijn plaats.
De enige leerling die volgens mij iets opgepikt
heeft, is Godfrey, hij is de secretary en neemt nota’s. Op het einde van het debat moet hij alle
punten, argumenten herhalen die opgenoemd zijn, en hij doet dit goed.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten