dinsdag 6 februari 2018

School of Mercy doet het goed



In de namiddag is er les in de School of Mercy, Primary Class.  Er is een grote opkomst, 33 dames, en allemaal in uniform.  Sommigen zijn heel verrast mij te zien.  En het is een leuke uitdaging om hen allemaal in het Engels te begroeten, wat nu lukt.  Ik merk vooruitgang bij de vrouwen.  Niet dat ze al Engels zullen beginnen spreken, maar hun woordenschat groeit, en het lezen van kleine woordjes  gaat ook beter.  Enkel Nighty blijft achter.  Aan het einde van de les wens ik hen allemaal proficiat, ik zeg hen dat ik trots ben op hen, en dan zeg ik dat Nighty met mij meeneem naar huis zodat ik haar goed Engels kan leren.  Dat vinden ze allemaal super grappig.  





In Kisoro heb ik enkele lampen gekocht.  Tja, lampen, hoe kan ik het omschrijven.  Je hebt een mini-zonnepanneeltje, op een pot, en in de pot zit een klein lampje, en als je alles in de zon zet, heb je ’s avonds licht.  Ik heb er drie gekocht, om te gebruiken in klas op donkeren dagen.  Eentje voor Charity, en de tweede geef ik aan Hannamarya.  Ooh, dit was duidelijk een goed idee, want ze springt , ze danst, ze huppelt, zo blij is.  En ik weet dat ik haar kan vertrouwen, dat ze hier goed voor zal zorgen.  Ze mag deze natuurlijk thuis gebruiken, maar ze moet de lamp altijd meebrengen naar school.


 Ik kan jullie één verklappen, ik hier vandaag massa's knuffels gehad.  Alleen al voor deze klas, voor deze groep vrouwen, zou ik hier graag weer 3 maanden blijven.  



Geen opmerkingen:

Een reactie posten