zondag 10 februari 2019

Birthday-Party


Het is vandaag Kato zijn verjaardag, en eerlijk gezegd was ik dit zelf een beetje uit het oog verloren.  Rond 11u zijn Kato en Alex mij komen ophalen, en we houden halt aan Lake Mutanda voor een lichte lunch. Dan schiet het ineens in mijn gedachten, ‘Kato, it is your birthday today’.  Hij schiet in een lach, vond het al raar dat ik het vergeten was. 

Verjaardagen vieren, wordt hier niet echt gedaan,maar Alex heeft toch nog een verrassing voor hem ’s avonds.


In de late namiddag zijn we in Kisoro en komer er één voor één vrienden opdagen,gids Adolf van Nkuringo, Sara en Yvan van de CoffeePot, en even later de vrouw van Alex met hun zoontje Alexander.  Kato heeft ondertussen een bak bier gekocht, hij trakteert ons.  Maar van Alex geen spoor.  Dit is jouw schuld zegt Kato, door hem tijdens de lunch al op bier te trakteren, zit hij nu in de pub en is hij dronken.  Maar neen hoor, een tijdje later komt Alex ook opdagen, en de verrassing is het grootst als Molly ineens met een verjaardagstaart afkomt, dit onder luid gejoel.  Daarom was Alex verdwenen, hij was bezig met Kato zijn taart!  Ik geef Alex een dikke zoen op zijn wang.  Dit vind ik een heel mooi gebaar. Dit wordt al met al een leuke verjaardag voor Kato, en ik zie dat hij, ondanks zijn verkoudheid, en het feit dat hij geen bier drinkt, er toch van kan genieten.


De grote vraag is natuurlijk, hoe oud is Kato nu eigenlijk? Daar krijg je hier nooit een eerlijk antwoord op.  Z’n vrienden plagen hem wel dat hij een muzée wordt, een oude man.  Tja, volgens zijn paspoort is hij inderdaad aan een nieuwe voordeur toe, want dan zou hij nu 40 zijn.  Maar als je het hem zelf vraagt dan zou hij nog maar 35 zijn, daar hij zegt in 1984 geboren te zijn.

Tja, voor mij geen probleem, ik ben hier in Uganda ook 3 jaar en 2 maand jonger dan in België.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten