zaterdag 2 februari 2019

I saw nothing

Als je hier in Uganda, in één van de nationale parken, een game-drive doet (dat is op zoek gaan naar de wilde dieren en vogels), dan heb je nogal eens mensen die 's avonds durven zeggen 'I saw nothing'. Dat kan ik niet begrijpen.  Ik heb al zoveel keer een game-drive gedaan, en altijd blijf ik mijn ogen uitkijken.  Allereerst het landschap, de savanne, is zo mooi en indrukwekkend om te zien.  De alom aanwezige antilopen, Ugandakop, blijven prachtige dieren.
Natuurlijk, als je een goeie gids mee hebt, dan krijg je hier en daar extra uitleg, en leer je interessante dingen bij over het gedrag van de dieren, zoals wat doet een nijlpaard hier, overdag, uit het water?!



Ja, ouderdoms-dementie, of letterlijk vertaald 'the mind is getting empty' en daardoor vinden ze de weg niet meer terug naar het water.

Omwille van onze website voor Katotours, had ik een uitdaging voor Kato, namelijk een luipaard zien.  Tijdens al mijn bezoeken aan Uganda, tijdens al de safari's/gamedrives die we deden, heb ik nog maar één keer een luipaard gezien, en eerlijk gezegd heb ik toen geen mooie foto kunnen nemen.
'Let us try our luck' antwoordt Kato, maar helaas kunnen we er geen vinden.  Maar wat we wel vinden, is een hele grote kudde olifanten, we staan er als het ware midden in, ik weet niet in welke richting ik eerst moet kijken.



Ik zou hier uren kunnen blijven staan, kijken naar deze indrukwekkende dieren.  Traagjes, zodat we de olifanten niet storen, rijdt Kato verder, en dan zien we deze indrukwekkende oude olifanten-stier!



Hij heeft het precies lastig om recht te blijven staan, en hij heeft ook de indruk moe te zijn.  Maar toch behoort hij nog tot de groep, dus dat wil zeggen dat nog kan presteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten