donderdag 13 februari 2020

My lucky day


Vandaag doen we nog eens een poging om een luipaard te zien.  We nemen contact op met de ranger die ‘trackings’ organiseert, en we moeten ons blijkbaar aansluiten met een andere klant die lion-tracking wil doen.  Tja, geen probleem voor mij.  Voor dezelfde prijs zal ik dus al zeker leeuwen zien, en misschien ook een luipaard.  Ik verwacht er niet teveel van.




Note : als je je afvraagt waarom deze leeuwen een halsband aan hebben, dit is voor hun eigen bescherming.  Zo kunnen de 'rangers' hen opvolgen, en als ze te dicht bij een dorpje komen, dan worden ze daar weggejaagd.  In april 2019, werd een volledige groep leeuwen dood teruggevonden.  Ze waren vergiftigd door de lokale bevolking, die simpelweg hun eigen familie en geiten wilde beschermen. 

Maar vandaag ... ‘it is my lucky day’!  Na Leeuwen gezien te hebben, vinden we ook een luipaard.  Dit luipaard heeft een jong, we zien dit jong niet, maar ze blijft wel in de omgeving, ze loopt niet weg, en daardoor kan ik mooie foto’s maken, bingo!



Kato laat mij terugrijden naar Tembo Safari, waar we op het gemak een laat ontbijt nemen.  In de namiddag wil ik een kleine boottocht doen.  Met kleine bedoel ik, in een klein bootje van de community, in plaats van de grote boten van UWA.  Eens zien wat dit geeft.  Uiteindelijk gaat Kato, ondanks zijn watervrees ook mee.  En goed dat hij mee is, want hij heeft de beste ogen, en spot iedere keer in de verte de groepen olifanten.  Dit is echt ‘my lucky day’.  




PS : ik geef eerlijk toe, ik heb hier héél veel 'lucky days'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten