vrijdag 10 maart 2017

Afspraak met Conso en Moses in Kampala



We vertrekken naar Kampala, waar we afgesproken hebben met Conso en Moses.  Wij kennen Conso al vele jaren.  Wij hebben, samen met nog enkele vrienden thuis, haar studies betaald. En in juni trouwt Conso met Moses.  Vandaag wil ze Moses aan ons voorstellen.

Eens aangekomen in Kampala, moeten we Conso vinden.  Kato belt haar op, want wij staan al op de plaats van afspraak, en ik zie haar niet.  Maar dan, ik zie een dame, beetje mollig, in een soort van trainingspak, met een grote zonnebril. En als die haar zonnebril afneemt, blijkt dat Conso te zijn! Ja, telkens als we haar zien, is ze veranderd.  Maar, je kan zien nu, dat ze gelukkig is.  

We parkeren de auto op de parking van een supermarkt, op aanraden van Conso, maar Kato voelt zich hier niet comfortabel mee.  We mogen hier maximum 2uur staan, meer tijd heb je niet nodig om te shoppen.  Wij gaan echter niet schoppen, wij spreken af met Moses en gaan samen lunchen.



We praten bij, genieten van onze lunch, en aangezien Moses weer moet gaan werken, keren wij samen met Conso, terug naar de parking. En wat blijkt, we zijn 3 minuten over de 2uur, en er ligt al een slot rond een wiel van Kato zijn auto.  Waarschijnlijk hebben ze gezien dat wij niet gingen winkelen.  Ergens kan ik dit wel begrijpen, ze willen de parking vrijhouden voor klanten, en wij zijn geen klant. Maar … hiervoor 200,000 UGSH (60 euro) betalen, dat vind ik er ook wel over! Het duurt zeker 20 minuten alvorens we de manager zien, en dan begint er een conversatie die nog eens 20 minuten duurt.  Ik voel mijn maag en mijn darmen alweer in opstand komen.  Ik zie ons hier uren doorbrengen, en ik mijn laatste shillings afgeven.  Maar Kato … diplomatisch als hij is, kreeg de manager uiteindelijk zover om voor 5,000 UGSH het slot te verwijderen.  Oef!  Problem solved!



Daarna terug naar de Guesthouse, waar we gaan genieten van ons laatste avondmaal.
We zitten samen met Klaas en Betsy aan tafel.  Een heel aangename avond. Ook voor Kato.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten