dinsdag 7 maart 2017

Happy Birthday



‘Happy Birthday’, is het eerste dat ik ’s morgens van Kato te horen krijg.  Hmmm! Eigenlijk voel ik mij al oud genoeg.  Er hoeven geen jaartjes meer bij te komen. Ik voel me goed, super, het mag zo blijven!

We hebben een lekker ontbijt, mooie locatie, zicht op de vissersbootje. En verrassing, vandaag zie ik voor de eerste keer hier in Uganda een slang. Allé ja, een slangetje.  Maar gifgroen met zwart. En niemand weet precies zeker of het gevaarlijk is of niet.


We rijden naar Mweya Lodge, voor een boottocht op Kazingha-Channel.  Onderweg komen we olifanten tegen, maar Kato drukt stevig op de gaspedaal. Hiervan heb ik schrik, zegt hij.  Olifanten kunnen mijn auto volledig pletten.  Deze dieren mag je niet irriteren, anders loop je gevaar, zelfs in een auto.

Aangekomen in Mweya, hebben we nog tijd over om gebruik te maken van het internet, en … een Ricard te drinken! Dit is de enige plaats in Uganda, waar ze (volgens mij toch) Ricard hebben, en op een dag als vandaag, smaakt dit dubbel zo goed!  Voor Kato is deze smaak (anijs) volledig nieuw.

Qua vogels is deze boottocht niet echt verrassend, maar we worden wel verrast door hippo’s in en uit het water, en enkele olifanten.  We zijn allebei blij met deze boottocht, met wat we gezien hebben.






Daarna richting Fort Portal.  Kato kent zijn baan goed.  Hij weet een short-cut naar Nkuruba.  Een stuk daarvan is wel verschrikkelijk slechte baan, maar na een afslag komen we op een nieuwe aangelegde baan. Geen asfalt, maar rode aarde, maar dit rijdt duidelijk wel goed, en Kato vindt het een plezier om op deze weg te rijden.  ‘If they had one like this in Nkuringo’.  Ja, daar zou de gouvernement inderdaad voor moeten zorgen.

Aangekomen in Nkuruba, installeren we ons, nemen we een koude douche, die ons helemaal opfrist, en genieten we nog van een biertje, met alle geluiden van de avond (vooral kikkers en padden).

Dit was een mooie verjaardag. Ik zou zeggen, een unieke verjaardag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten