maandag 6 maart 2017

The Great Escape



Om 8u, vertrek ik, 'ontsnap ik uit de Prisson’.  Ja, omwille van het slechte management en de roddelcultuur van sommige personeelsleden, zijn mijn vrienden en ik deze plaats 'the prisson' gaan noemen.  En ook al verlaat ik Nkuringo met pijn in mijn hart, ik ben blij hier te kunnen vertrekken.

Charity en Evarist komen mij mee oppikken.  Ik zeg goodbye aan de staff. ’t Is te zeggen aan sommigen van de staff.  De ‘snakes’ zoals de anderen genoemd worden, komen geen afscheid nemen. Al de anderen wel, ze komen mij uitwuiven, en zeggen dat ze mij gaan missen.

Ik neem ook afscheid van Charity en Evarist. Charity is mij heel dankbaar.  Ik krijg een lief briefje van haar.  Ik vraag aan Evarist om mij op de hoogte te houden van de School of Mercy, en als Charity iets nodig heeft, laat het mij dan weten.

We rijden via Rushaga, waar Matchati en Wisdom mij ook komen uitwuiven. Gelukkig kunnen we telkens zeggen ‘See you soon’.



En dan rijden we richting Kabale, en dan naar Queen Elisabeth National Park.  Het laatste stuk van de baan, door Queen Elisabeth is verschrikkelijk slecht.  Kapot gereden door de grote trucks van Hima (cement-fabriek).  En hoe verder weg van Kisoro, hoe warmer het ook wordt.  Het overvalt mij, ik had deze grote warmte niet meer verwacht. Ik dacht, het regenseizoen is begonnen, maar het is enkel in Nkuringo dat het koud is.



We logeren in Tembo Safari Camp.  We logeren met zicht op Kazingha-Channel, en we kiezen dan ook voor een Tilapia als avondmaal, en die is ‘overheerlijk’.  Kato’s en mijn batterijen waren plat, maar hier kikkeren we allebei van op.
En tijdens onze lekkere souper, zijn er op de achtergrond ‘hippo’s’ te horen.  Dit is een zalige avond, ik geniet!  Wij genieten!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten