woensdag 8 maart 2017

Wat doet een vrouw op 'internationale vrouwendag'



We worden wakker met het geluid van de regen, maar tegen dat het tijd is voor het ontbijt, komt de zon alweer schijnen. Dit wordt zeker een mooie dag. 


Na de middag komt Christine aan met Melissa, en even later ook Brian.  We zitten gezellig te babbelen, Melissa speelt domino en zit op de grote schommel, en we eten kip en frietjes.  



Melissa hoopt aapjes te zien, en deze zijn er hier normaal in grote getallen, maar door de warmte laten ze op zich wachten.  We besluiten dan maar om een wandelingetje naar beneden, naar de 'lake' te doen. 


Beneden gekomen wil Kato enkele foto’s nemen met zijn nieuwe telefoon.  Hij geeft de telefoon aan mij en gaat op een rots staan.  Maar de rots is glibberig, en hij glijdt uit.  Ik zie hem een beetje paniekerig de verkeerde bewegingen maken, en ja, hij valt volledig in het water.  Gelukkig gaat hij nog niet helemaal kopje onder.  Ik weet dat Kato niet kan zwemmen, en reageer dan ook snel.  Ik leg mijn camera en zijn telefoon op de grond, speel mijn slippers van mijn voeten, en spring onmiddellijk in het water.  Eens in het water gaat het als een flits door mijn hoofd,’hé, ik heb al mijn kleren aan’, maar dit hindert mij gelukkig niet.  Ik zwem snel naar Kato toe, en spreek hem aan, ‘Kato, be calm, I will bring you to he side’. Heel krampachtig houdt hij zijn hoofd boven water. Ik kan hem vastgrijpen met één arm en zwemmen met de andere arm.  Het is gelukkig maar enkele meters, en dan staat Brian klaar om hem uit het water te trekken. 



Eens uit het water, zien we Christine terugkomen. Die was achter het hoekje gaan staan overgeven.  En Melissa, die stond met grote ogen te kijken, zo van, wat is er hier eigenlijk aan het gebeuren.
Als we op het droge staan, neemt Brian nog een foto van ons, druipend.  En dan moeten we terug naar boven wandelen, in onze natte kleren. Als we boven komen, ziet de staff ons, en ze moeten eigenlijk wel een beetje lachen, dat ‘ik’ Kato heb moeten redden. Tja, het is dan ook internationale vrouwendag hé!

Nu, één ding is goed aan dit gebeuren, Kato wil leren zwemmen.  Dus, dit komt op het programma in juni.  Ik zal zwembandjes meenemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten