woensdag 5 juli 2017

Leren schrijven



Deze namiddag geef ik les aan een viertal vrouwen, en deze keer is het weer beginnen van nul.  Eerst leren schrijven.  Deze vrouwen kwamen al naar de les in Primary One, maar ik vind zolang ze niet weten hoe ze moeten schrijven dat dit geen zin heeft.  Dus vanaf nu is er de woensdag les om te leren schrijven.  We beginnen met de letter ‘o’.  Omdat ze de juiste schrijfrichting moeten gebruiken.  Daarna de letter ‘a’ en de letter ‘d’.  


Er is een oud vrouwtje Fausta, die heel content is dat ze nu al kan schrijven.  En ze doet dit goed.  Verre van mooi, maar ze doet het op de juiste manier.   

Een andere vrouw, Kellen, moet ik in het oog houden, want ze is het soms kwijt hoe ze het exact moet doen.  En dan heb je Dina, die precies niet teveel goesting heeft om veel te oefenen, maar waarom kom je dan naar de les?
Vrouwen als deze oude Fausta geven mij het gevoel dat dit goed is wat ik doe. Want met de dorpsmentaliteit hier in Nkuringo zou je soms gaan twijfelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten