zaterdag 1 juli 2017

Volcano-House

Volle goede moed vertrokken Kato en ik naar Nkuringo, want vandaag zouden we met onze eigen ogen zien hoe ver de bouw en de afwerking staat van het Volcano-House.  Evarist had mij verteld dat ik er volgende week zou kunnen intrekken.  Ik zag het compleet zitten, totdat ...
van als we op het werf kwamen, zagen we al dat dit niet voor volgende week zal zijn.

Het is hier om je benen te breken, en er is niets afgewerkt.  Er zijn momenteel veel mannen bezig met allerlei verschillende werken; zoals een septic put graven, de kaders van de ramen inmetsen, een plafond maken met cement, ...

Wat moet er nog allemaal gedaan worden voordat het hier bewoonbaar wordt; er moet glas in de ramen, er zijn nog geen vloeren of plafonds, zowel binnenmuren en buitenmuren zijn niet afgewerkt, er moet nog bepleisterd worden, de toiletten en de douches zijn verre van bruikbaar, binnendeuren zijn er nog niet, ... 

Het grote probleem is dat er geen water is.  Geen water om bepaalde werken uit te voeren, maar ook geen water voor de was en de plas.




Als dit huis klaar zal zijn, zal dit een heel mooi huis zijn, daar mag je zeker van zijn.
Maar als je de binnenkant ziet, dan vrees is dat het nog wel even zal duren alvorens het klaar is.








Aan de achterzijde van het huis is een afzonderlijke kamer, en die zou Evarist eerst willen klaar krijgen.  Ik ben benieuwd wanneer.



Maar als deze kamer klaar is, wat met de douche en het toilet?





Water! Water! Water! Dat is hier hoognodig. Maar het is nog maar net 'dry season', dus het wordt nog wachten tot september op regen. Oeioeioei!





Voor de echte doorzetters, die hier willen blijven slapen, de bedden staan al klaar.


En dit is het zicht dat je zal hebben vanuit het Volcano-House.


Prachtig hé!  Ik ben nog in Nkuringo tot eind augustus en ik hoop echt dat ik nog een tijdje hiervan zal kunnen genieten.

Het eigenaardige hier is, dat je in het droog seizoen veel minder ver kan zien.  Als het geregend heeft, dan is de lucht veel helder en klaarder, en dan kan je de vulkanen zien.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten