maandag 10 juli 2017

Naar de markt in Kisoro



We doen onze aankopen op de markt in Kisoro.  Alhoewel, als ik markt zeg, dan denk ik aan één plaats, centraal gelegen. Hier vind je de markt overal terug.  In sommige straten vind je fruit, in een ander paar straten vind je groenten, een beetje verder staan de kippen-verkopers.  Je komt hier eigenlijk ogen te kort om alles gezien te hebben. Onze aankopen voor de komende week; ananas, passievruchten, wortelen, groene paprika, ajuin, tomaten, …









Vlees?  Neen dank je wel.  Spreekt mij helemaal niet aan.  Ik ben natuurlijk geen vleeseter, maar zou jij hier een stukje vlees kopen?  




Wat betreft kleren kopen, veelal tweedehands, en geen pashokjes.  Een broek of een rok passen, hoe doe je dat? Gewoon over de andere aandoen.  Maar het grappigste vond ik toch (ik kon hier moeilijk een foto van nemen) een BH passen.  Over een andere BH? Neen, over alle kleren, bloes en/of pull.  Dus, je mag er zeker van zijn, zal niet te strak zitten.






Wij komen met de auto naar de markt, ook weer zo’n luxe.  Vandaag komen er twee vrouwen uit het dorp met ons mee, om een voorraad tomaten in te slaan.  Ze zijn heel blij dat ze met ons mee kunnen, want anders gaan ze altijd mee met de grote truck.  Op zich vinden ze dat niet erg, maar dit is ten nadele van hun tomaten, want als de truck volgeladen is, met mensen maar ook met al hun aankopen, dan komen ze nog al eens thuis met geplette tomaatjes.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten