woensdag 12 juli 2017

Mindfullness



Mindfullness – enkele jaren geleden volgde ik een cursus Mindfullness, waar je natuurlijk geld voor betaald.  Hier leer je gratis Mindfull te worden.  Deze morgen haalde ik een proper, thuis gewassen en thuis gestreken zakdoekje uit mijn reistas.  In plaats van papieren of hier gewassen zakdoeken, was dit ineens een zaligheid.  Het rook zo proper, het rook zo gestreken, het voelde zo zacht, het voelde zo … zalig!

Ook handen wassen is hier geen alledaagse luxe.  Er is hier bij de toiletten buiten een klein lavabo'tje, maar … er komt geen water uit.  Dus, handen wassen is altijd met water uit de jerrycan.  Kan wel eens onhandig zijn.  Tot we enkele dagen geleden in de Clouds kwamen, dat is een lodge hier in Nkuringo, waar ik mijn batterij kan opladen (letterlijk en figuurlijk).  Toen ik daar naar het toilet ging, vond ik het heerlijk om mijn handen te kunnen wassen met 'stromend water'.  En een lekker geurend zeepje te gebruiken, alsook een verzorgende lotion.  Oh, wat een luxe, mijn handen voelden zo super proper en super zacht aan.

Je moet weten dat ik hier dagelijks veel handen moet schudden, of handjes vasthouden.  Dus ik kan je wel zeggen dat een goede handwasbeurt hier heel welkom is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten