donderdag 23 februari 2017

Een succesvol project, dat mogen we zeker zeggen

Op 30/01/2017 plaatste ik een berichtje 'Van wie is dit project?'

Wel, ondanks enkele strubbelingen zijn we er in geslaagd om dit project in goede banen te sturen.

Lydia (dame 2) heeft geprobeerd om onze ruimte af te snoepen, door de verhuurder te willen omkopen, maar dat is haar niet gelukt.  Wij mogen een klein lokaaltje van de Singing Gorilla's gebruiken.  Het is bedoeld als muziekruimte, maar wordt zelden gebruikt. Ze spelen en zingen liever buiten.
Dus, dankjewel Chris en Evarist voor dit klaslokaaltje.

Fausta (dame 1) probeerde mijn leerlingen af te snoepen, maar dat is gelukkig ook niet gelukt.
De leerlingen van Top-Class bleven lang weg vandaag.  Nochtans het weer was goed, geen regen.  Na een tijdje kwamen ze geleidelijk aan binnen druppelen.  En sommige vrouwen wisten ons te vertellen waarom ze zo laat waren.  Ze werden onderweg aangesproken door Fausta, met de vraag niet meer naar de les te komen, omdat zij (Fausta) de job van lerares niet gekregen heeft.

Dit vind ik ongelooflijk!!! Hoe hebzuchtig en egoïstisch sommige vrouwen hier kunnen zijn.  Nu begin ik te begrijpen waarom zo veel mannen hier drinken.  Dit is nu het derde conflict dat ik hier meemaak, en ja, ook voor de derde keer met een vrouw.  Motivatie; telkens hetzelfde, hebzucht en jaloezie!
Fausta kwam altijd meehelpen les geven in Top-Class, ook al was dit niet echt nodig, ook al heb ik haar dit nooit gevraagd. Maar soms was het handig dat zij in de lokale taal meer uitleg kon geven, als Matchati of Kato er niet bij waren.  Zij en haar man hebben een pub en een winkeltje, en zij heeft ook nog eens een handcraft-shop.  Dus, ik zou niet denken dat zij nog een job nodig had.  En nadat zij aan enkele toeristen aan het vertellen was, dat “zij een project heeft, namelijk gratis les geven aan vrouwen die niet kunnen lezen of schrijven”, was de sympathie van mijne kant eigenlijk al over.  Ze heeft nooit aan mij gevraagd of ze mocht les geven, met loon natuurlijk.  Ze heeft dit wel aan mijn vrienden gevraagd.  Maar aangezien zij niet is komen solliciteren, en Charity wel, is het dan ook logisch dat ik de job aan Charity gegeven heb.  Charity heeft ook veel meer geduld, dat merk je onmiddellijk.  En Charity zal haar job doen zoals gevraagd, zonder uitbuiting van derden.   

 En ik ben héél blij dat al die lieve dames trouw naar de les zijn gekomen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten