donderdag 16 februari 2017

Het stof wordt weggespoeld

Deze morgen als ik opstond kon je niets zien, mist, mist en nog eens mist.
Dit is dan ook de regio van "Gorilla's in the mist", ik voel mij vandaag "Muzungu in the mist".
Als ik 's avonds buiten wandel, in het donker, dan is het moeilijk om gezichten te herkennen.  Maar vandaag, in de mist, is het omgekeerd, nu ben ik bijna onherkenbaar. Maar helaas, er loopt hier maar één blanke rond, dus krijg ik toch telkens te horen, 'orerege Mahoro', 'orerege Sophia' (= goeiemorgen).

In de namiddag hebben we les, Top Class.  Door het slecht weer zijn er maar heel weinig leerlingen. En dan begint het ook nog eens te regenen, laten we maar zeggen, met 'bakken uit de hemel'. En als je weet dat de daken hier golfplaten zijn, dan kan je niet veel les meer geven door het vele lawaai.



Hier is iedereen blij als het geregend heeft.  Ik hoor van hieruit een kikkerconcert.  Dit komt van dit kleine poeltje.


Er is weer water, het stof is weggespoeld, iedereen is weer blij.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten