zaterdag 11 februari 2017

Oud zijn in Uganda

Ceciria, ergens in de tachtig, woont alleen in haar huisje, ergens bijna bovenop een heuvel.
Mooi ligging, dat is het wel, maar ver weg van water.
Ceciria loopt krom, laten we maar zeggen, van het vele werken.
Toch zorgt ze ook nog voor haar zieke buurvrouw.

Toen wij langs kwamen met de watertank en foto's wilden nemen, vroeg ze ons, of zij geen foto kon krijgen.  Wij beloven haar via Evarist een foto te bezorgen.  Chris toont haar zijn smartphone, met een goeie foto van haar, en dan antwoord ze, 'oh, maar deze is goed, ik zal deze aan mijn muur hangen!'.


Dit is echt, zoals wij zeggen, een kranig oud vrouwtje.
Als ik enkele foto's van haar huisje wil nemen, zegt ze mij om binnen te gaan.
Maar ik moet eerlijk zeggen, dit vind ik toch wat vreemd om ze gaan curieuzeneuzen.
En het doet dan ook vreemd aan om te zien dat dit oud vrouwtje zelfs geen bed heeft!
Ze slaapt op stro!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten