woensdag 22 februari 2017

Je t' aime!

De woensdagnamiddag geef ik Franse les in de Secundary School.

Omdat mijn lessen op z'n einde lopen, vroeg ik hen vandaag, zijn er woorden of zinnen die jullie willen kennen in het Frans?  Zodoende kan ik hen dit nog aanleren voor ik weer naar huis ga.

Hier in de Secundary School hebben we nog maar het 1ste en 2de middelbaar, maar er zitten jongens en meisjes van 12 tot en met 19 jaar.  Dit is voor de jonge meisjes niet altijd evident om aan het woord te komen, ze zijn heel verlegen.  De jongens daarentegen helemaal niet, en ze zijn dan ook nog eens in de meerderheid.

Van één van die jongens kreeg ik dan ook de vraag, 'how do you say I LOVE YOU in french'.  Op dat moment kreeg ik de volle aandacht van heel de klas.  Zodoende leerde ik hen 'je t' aime' aan.

Toen de klas afgelopen was, en ik de leerlingen bedankte en goodbye zei, kreeg ik natuurlijk als antwoord uit de klas van sommige jongens 'je t'aime'!  Dat was een vrolijk einde van deze namiddag lesgeven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten