vrijdag 18 augustus 2017

Kleurrijke markt van Rubugur



Vanaf nu moet Blossom haar eigen aankopen doen, daar Kato en ik zondagnamiddag vertrekken.  We hebben genoeg aardappelen meegebracht van de markt in Kisoro, maar andere groenten en fruit zal ze hier in het Trade Center moeten kopen, of op de markt in Rubuguri.  Daarom rijden we vandaag samen naar Rubuguri.  Charity rijdt ook mee, omdat ze met haar mama afgesproken heeft.  Omwille van Charity vertrekken we vroeger, en wat blijkt, we zijn te vroeg voor de markt, en het is al 10u30!  Hier doen ze toch alles op hun gemak.  Bij ons start de markt vroeg in de ochtend, en hier, op hun gemakjes zie je ze toekomen en hun kraam opzetten.




Tja, ‘een kopje koffie drinken’, zeggen Blossom en ik al lachend tegen Kato, omdat we denken dat dit hier onmogelijk is, maar neen, Kato weet een plaatsje, Wagtail Camp.  Daar kunnen we een tasje ‘Nescafé’ koffie drinken, maar het smaakt ons.   

Daarna, tegen 12u gaan we onze aankopen doen op de markt.  Blossom koopt ananas, avocado’s, ajuintjes, … ja, zij kan de gezonde keuken ook wel appreciëren.  Ze heeft geen enkel probleem met mijn manier van eten hier, zij neemt dit over want ook zij ziet in dat het gezond is, en nog altijd lekker.


 Ik koop ook wat tweedehands kleren voor Titus.  Een berg kleren, alles door elkaar, vindt daar eens iets tussen voor een 4-jarig jongetje.  Blossom helpt me zoeken en we vinden wel enkele leuke stukken, zoals een Ninja-turtle-broek.  Blossom belooft een foto van Titus te nemen als ze hem hierin ziet rondlopen.




Er zijn mooie stofjes (fabrics) op de markt. Héél kleurrijk!  Volgens Kato zijn velen namaak.  Tja, dat zien Blossom en ik niet.  Wat is dan het verschil?  De kleuren zullen rapper uitwassen.  Toch kopen wij enkele lappen stof.  Blossom weet nog niet goed wat ze ermee zal doen, ik eerlijk gezegd ook nog niet.  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten