donderdag 22 december 2016

Doop-feest

Als er bij ons een kindje gedoopt wordt, dan spreken wij zelf af met de priester 'waar' en 'wanneer'.  Hier gebeurt dit gezamelijk, en op bepaalde vastgestelde dagen, zoals vandaag, enkele dagen voor kerstmis.
En ik kan jullie zeggen, dit is nogal een ervaring. Maar je moet tijd hebben.
Normaal gezien zou de viering om 10u beginnen. Gelukkig waren wij zelf aan de late kant, want de viering is pas om 12u begonnen. En het was gedaan om ... 15u! Jazeker, 3u op een harde bank zitten. Maar het was de moeite waard.

Er werden ongeveer 20 kinderen gedoopt. Iedereen, eerst de mama met het kindje, daarachter de dooppeter, en daarachter de papa, allemaal rond het altaar.
Ik (een blanke mag hier alles) mocht natuurlijk foto's nemen.  Hiermee heb ik wel enkele mensen blij kunnen maken, want van de 20 koppels, blijken er twee vaders hier te werken, waar ik logeer, en het 3de koppel is goeie vriend Asgario, waar Kato en ik, na de viering uitgenodigd werden voor de 'Party'.



 Ja, dit is het doopwater!
 
 

Deze kleine jongens maken hier voor het eerst kennis met elkaar. Binnen een paar jaar zullen we ze samen zien voetballen.

Dit is Hilary, met zijn vrouw en zoontje. Werkt hier op de campsite. Op zo'n speciale dag zijn de mensen hier heel mooi gekleed.

Dit is Asgario met zijn kinderen.

Tijdens de party, bij Asgario thuis, en er wordt gespeecht.

Charity, Fausta en Nestor Kajura zorgden voor het eten en de drank.


Geleidelijk aan kwamen ook de kinderen bij,
en zongen ze een liedje, aangeleerd door Ulrieke Banura, bij ons vorig bezoek in 2015.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten