dinsdag 13 december 2016

Eerst op familiebezoek

Sommigen van jullie weten dat Serge zijn ugandese naam Kakuru is. Kakuru wil zeggen, de oudste, de eerstgeborene van een tweeling. Dat wil dus zeggen dat er ook een laatstgeborene is, dat is Kato. Inderdaad, in 2013 leerden wij Patrick kennen. En tijdens die reis kreeg Serge de nickname Kakuru, en kreeg Patrick de nickname Kato. Dus, hieruit kunnen jullie dus afleiden dat wij familie in Uganda hebben, onze Kato (Patrick).  Deze keer, daar ik tijd heb, nodigde Kato mij bij zijn familie uit. Dit is mijn eerste bezoek sinds mijn aankomst in Kigali. We gaan op bezoek bij Kato zijn ouders en familie in Rwanda (in het Noorden), heel dicht tegen de grens met zowel Uganda als Tanzania.
Dit was voor mij eigenlijk ook een grote verrassing, want ik had niet gedacht dat ik daar ook zou blijven eten en slapen. En ja hoor, ik ben daar ontvangen als een eregast. Zij hebben mij hun beste kamer gegeven, zij hebben superlekker locale gerechten voor mij gemaakt. En zij hebben vragen, vragen, en vragen gesteld. Dit waren enkele ongelooflijke dagen, en nachten. Dit was al onmiddellijk, om mijn reis te beginnen, een heel mooie ervaring. En dit is wat ik ook wenste, dichter bij de mensen komen. En ik kan jullie verzekeren, dit was zo'n ervaring. En vooral samen zitten. Zoals Kato zijn zus Valeria zei, "let us talk". En dan werd er verteld.



Dit is samen met zus Valeria en de papa.

Dit is Kato die eten uitschept voor zijn mama.
Kato met zijn ouders, twee oudere broers en oudere zus.

 Papa van Kato op wandel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten