maandag 26 december 2016

Kerst bij Evarist thuis

Evarist heeft mij uitgenodigd om bij hem thuis en zijn familie kerst te komen vieren, volgens hun eigen traditionele manier.
Vanwaar ik logeer, tot bij Evarist, is het een half uur stappen. Het familiehuis ligt in een dal, en is niet bereikbaar met een voertuig. Alles moet dan ook gedragen worden.
Hier zie je mama Anna toekomen met het water.


Agatha Matchati in de keuken.


De eten is klaar.  Rechtsonder is mijn bord dat gevuld is met kleine groene aubergines, bruine bonen en een paarse saus van grondnoten. Hier kan je dan rijst (is grote luxe voor hen), aardappelen en avocado aan toevoegen. En ze hebben hier graag dat je veel eet.

Evarist drinkt hier bananenbier.
Dit ruikt en smaakt zuur, en je drinkt dit best met je ogen toe, want het ziet er niet uit.
Geef mij maar liever een 'Nile', dat is een gewoon biertje uit een flesje.

Om mijn dankbaarheid en waardering te tonen, had ik enkele geschenkjes mee, zoals een nieuw hemd voor Evarist en een mooie sjaal voor mama Anna. Waar ze heel blij mee waren.



Na al het lekkere eten en het bananenbier, wordt er eerst gerust. Time for relaxing!


In de late namiddag begon het te regenen, en dan zijn we binnen gaan zitten. Deze ruimte kan je vergelijken met onze living/woonkamer. Met één groot verschil, hier is geen elektriciteit, dus ook geen TV of radio. Wij hebben dan ook een gezelschapsspel gespeeld, UNO. Dit was dolle pret. En voor degene die toch weer honger zouden hebben, had Charity papaya's mee.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten