vrijdag 30 december 2016

Koken met Vicky of koken op z'n afrikaans



Vandaag met Vicky in de keuken geholpen. Ik dacht dat dit een drukke dag ging worden, maar ik moet nog altijd leren dat het hier nooit ‘druk’ is.  Het tempo waaraan ze hier werken, is traag, op het gemak. Ik hoor hen dan wel klagen dat ze de hele dag moeten werken, maar ik denk dan bij mezelf, moest je nu eens een klein beetje sneller werken, in 2de versnelling in plaats van 1st, dat is nog niet zo’n groot verschil, dan zou je toch rapper gedaan hebben met je werk. Er zijn er enkele die wel goed doorwerken, maar sommigen zie ik alleen maar lanterfanten.

Dus, afspraak met Vicky om 10u in de keuken om de lunch voor te bereiden.  Maar Mahoro toch, African Time! Om hoe laat zijn we uiteindelijk begonnen zijn? Om 12u.

In de namiddag opnieuw, afspraak om 16u, om het avondmaal voor te bereiden.  Ik dacht bij mezelf, je hoeft niet op tijd te zijn, dus ik kwam zelf wat later, 16u30, en daar kwam Vicky ook juist aan. 
De bedoeling was dat ik soep zou maken, maar de groenten voor de soep waren er nog niet, die waren nog onderweg.  Tja, dan maar beginnen met de groentjes te snijden voor de hoofdschotel die wel aanwezig waren.

Maar het eindresultaat mocht er zijn, lekker lekker lekker! Bjaba binusire = het heeft gesmaakt !




Geen opmerkingen:

Een reactie posten