woensdag 21 juni 2017

Bed-bugs

Een pessimist zou zeggen 'waarom moet mij dit nu weer overkomen'.
Een optimist zou zeggen 'tjiens, ik val blijkbaar in de smaak bij de kleine beestjes'.

Op 07/02/2017 had ik een jigger in m'n vinger.  En nu, had ik 'bedbugs' in m'n bed.
Wat ben ik toch een geluksvogel! En vooral, mooie benen dat ik hierdoor heb!
En jeuk! Hemeltje lief!


Bedbugs zijn een soort vlooien, en deze waren blijkbaar gehuisvest in het deken op mijn bed.
De eerste dag dat ik deze beten had, dacht ik dat het van mieren was.  Maar na nog een dag, en geen mieren in de omgeving, begon ik me toch af te vragen, van welk beestje dit was.
Het was Kato die zei, het zouden wel eens bedbugs (familie van de jigger) kunnen zijn.
Zodoende hebben we dit aan het personeel gemeld, en zij hebben alle beddegoed gewassen, matras en alles nog eens in de felle zon gezet, en inderdaad, vanaf dan, geen extra beten meer.

Oh ja, wat ik mee had in mijn reisapotheek tegen deze jeukende beten?
Gel van AloëVera.
Een aanrader: verkoelend, en verminderd de jeuk en de roodheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten