maandag 5 juni 2017

Watertanken installeren - dag 1



Na een lekker ontbijtje, op het gemak, vertrekken we naar Rubuguri waar onze watertanken klaar staan voor ophaling en installatie.  Vandaag worden er twee opgehaald.  Als wij aankomen, staan daar vele mannen klaar om te watertanken naar hun dorp te brengen. En dit met een groot enthousiasme, ze lopen bijna, en Mbabazi … die loopt er achter. Mbabazi toch!
Wij gaan verder met de auto.




Er worden vandaag 2 tanken geïnstalleerd.  We worden telkens met zang en dans opgewacht.  De mensen zijn heel blij en dankbaar voor deze tanken.  Als we van de éne plaats naar de andere gaan, gaat er een hele groep vrouwen mee, als zingend.  Als ik meedoe met hun zang, en ook dans, dat  vinden ze super.  Ze vinden het leuk om mij te zien dansen.  





En wij, wij dragen graag een steentje bij.




Toen Serge aan het helpen was met het opbouwen van de sokkel, kregen Roos en ik fruit aangeboden.  Kleine banaantjes en passievruchten.  Ik had een mandje met passievruchten vast, en terwijl ik deze stond op te eten, was één van de vrouwen over haar borsten aan het wrijven, en knikte ze met mijn haar hoofd naar mijn borsten.  Ik weet niet wat ze hiermee wilde zeggen, ‘heb ik mooie borsten, of krijg ik van het eten van passievruchten mooie borsten’.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten