zondag 4 juni 2017

Pinksteren



Vandaag gaan we naar de kerk, en het is vandaag Pinksteren, een hoogdag.  Mbabazi zat er al mee in om te laat te zijn (11u), maar eigenlijk zijn we nog te vroeg (11u30), want de dienstdoende ‘Father’ is nog niet aanwezig.   Ook Evarist komt een beetje later toe, met een Nederlandse vrouw, die Mbabazi en ik toevallig twee dagen geleden in Kisoro ook ontmoet hebben.  Grappig.  Ook Titus komt even later langs, en komt bij mij zitten.  Lief hé!  Hij zit nog maar enkele minuten op mijn schoot, en valt al in slaap.


De viering duurt tot iets na 14u30. Buiten willen velen ons groeten. En na de viering zijn we uitgenodigd om de lunch te delen (lokaal eten) met de mensen van de kerk.  Dit is dan ook de ideale gelegenheid om met Mbabazi en Kakuru te bespreken wat ze willen schilderen in de kerk.  Donaat zal de verf halen en dinsdag zullen ze er aan beginnen.  Benieuwd!

Het lijkt mij geen toeval dat wij hier nu zijn.  Lydia creëert veel problemen, en de Community blijkt hier genoeg van te hebben.  Zij veroorzaakte voordien ook al problemen met onze 'School of Mercy'. Er is al een vergadering geweest, en dinsdag is er nog een vergadering hierover.  De boodschap in de kerk, tijdens de preek, was voor mij duidelijk een riem onder het hart voor wat Chris (Singing Gorilla Projects) al allemaal gedaan heeft voor de gemeenschap.  



Geen opmerkingen:

Een reactie posten