zaterdag 24 juni 2017

Krokodil


We rijden naar Fort Portal, en Sofie en Jef gaan met ons mee.  Zij vertellen ons dat dit is voor hen, de eerste comfortabele rit is hier in Uganda.

Onderweg kopen we banaantjes, ananas en mango’s.  Zij zijn ook blij met een koekje en een beetje vers fruit als lunch.  Dat kan smaken.




Aangekomen in Fort Portal spreken we af met Simon en Arnoudt.  We gaan bij de Dutches eten (Hollands restaurant).  Tot mijn grote verrassing schenken ze de Club hier uit in prachtige Club-glazen.  Deze heb ik nog nooit gezien.  Deze Club heeft nog nooit zo goed gesmaakt.  Ook voor de Nile hebben ze mooie glazen.  Wel grappig dat ik dit via deze jonge studenten leer kennen.



En onze menu, dat is ook iets nieuws, krokodil.  Iedereen zegt ‘ja’ en gaat voor de krokodil, behalve Kato.  Hij is verrast dat ik krokodil wil eten, want zegt hij ‘je wil nooit naar de krokodillen kijken, je vindt dat zo’n verschrikkelijke beesten, en nu ga je wel krokodil eten’.  ‘Ja, zeg ik, ik vindt dat inderdaad een verschrikkelijk beest, en misschien daarom dat ik het wel kan opeten, je zou ook eens moeten proberen’.  Uiteindelijk proeft hij toch eens, en vindt het helemaal niet slecht.  Het is mals, en qua smaak gaat het een beetje naar kip, maar zachter.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten