dinsdag 27 juni 2017

Op bezoek bij Father Fabius in Nyahuka



Nabij de grens met Congo, ligt Nyahuka, waar sinds 2006 Fahter Fabius zijn pastorie heeft, en een grote school opgebouwd heeft.
We zijn hier al enkele keren op bezoek geweest, zo ook in 2015.




Deze namiddag hebben we met twee meisjes gepraat, Immaculata en Sissy, ze zitten in Primary 3.
Een heel grappig gesprek! 
Twee pientere meisjes.
Ze vonden dat wij (Kato en ik) gelijken op enkele vista's (bezoekers) die hier twee jaar geleden ook waren.
Ik gelijk op een muzungu (blanke), genaamd Sophia.
En tegen Kato zeiden ze, jij gelijkt op de driver van Kakuru.
Ah zo, zeiden wij, en wat als wij nu eens wel Sophia en Kato zijn.
Ja maar, dan is er nog Mbabazi, en haar kleindochter Banura, waar zijn die dan?
En waar is Kakuru?

Toen ik vertelde wat we allemaal samen gedaan hadden de vorige keer,
en ik wist ook nog te vertellen dat ik mij herinner dat Immaculata verpleegster wil worden,
toen geloofden ze ons dat wij Sophia en Kato waren.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten